Kilka prawd o cukrze

Dzisiejszy sposób odżywiania, oparty jest na cukrze. Znamy pojęcie glukozy i fruktozy, które w proporcjach 1 do 1 tworzą sacharozę, czyli główny składnik cukru spożywczego.

Fruktoza kojarzy nam się z owocami, miodem, syropem z agawy. Powszechnie mówi się o niej nisko-glikemiczna, bo nie powoduje skoków glukozy we krwi. Przyjął się więc mit, że jest zdrowsza.

Tak jednak nie jest.

Fruktoza omija szlaki metaboliczne w organizmie i w całości przetwarzana jest na trójglicerydy, z których następnie powstaje tkanka tłuszczowa.

Wiele lat temu zrobiło się głośno na temat szkodliwości tłuszczu i rynek masowo zalały produkty light. Skoro pozbawiło się produkt tłuszczu, to trzeba było w to miejsce coś wsadzić. No i wsadzono syropy fruktozowo-glukozowe.

Tymczasem tłuszcz syci, więc nie da się nim objadać. Tłuszcz aktywuje nasz metabolizm, poprzez syntezowanie kilku istotnych witamin, w tym witaminy D.

Zupełnie inaczej jest, kiedy jemy fruktozę. Tu nie osiągamy uczucia sytości. Bez trudu wypijemy ekstra duży sok czy napój gazowany. Spożywając fruktozę nie mamy zahamowania łaknienia, które wyraźnie odczuwamy jedząc tłuszcze czy białko.

Jogurty light zwierają często więcej cukru niż mają lody, a poziom cukru w zbożowych batonach jest większy niż w tabliczce czekolady.

Płatki z pełnego ziarna i sok, czyli jakże częste śniadanie dzieci, to istne siedlisko cukru pod szyldem zdrowego jedzenia. Potem rodzice dziwią, że ich pociechy nie mają odporności, cierpią na alergie, nie potrafią skupić uwagi.

Co trzeci z nas ma candide, doświadcza popołudniowych spadków energii, odczuwa otępienie, ma problem z jelitami.

Ciekawy eksperyment przeprowadził Australijczyk Damon Gameau, w filmie dokumentalnym pt.”Cały ten cukier”. Przez okres 60 dni, zrezygnował z dotychczasowego sposobu żywienia, pozbawionego cukru i zastąpił go produktami powszechnie uważanymi za zdrowe.

Jego stan psycho-fizyczny, był cały czas monitorowany przez naukowców i lekarzy.

Podczas trwania eksperymentu, Damon nie jadł fast foodów ani słodyczy.
Jadł natomiast jogurty, płatki śniadaniowe, produkty niskotłuszczowe, pił owocowe soki.

Przyjmował tyle samo kalorii podczas eksperymentu, jak przed jego rozpoczęciem, a jednak wyraźnie tył. Znacznie pogorszył się jego nastrój i samopoczucie.

Film w bardzo czytelny sposób, pokazuje negatywny wpływ cukru na zdrowie i psychikę człowieka oraz obala mit, że wszystkie kalorie są takie same. Damon jadł w dużej mierze produkty niskotłuszczowe, a wyraźnie tył. Jego poziom energii bardzo spadł, zmniejszyła się zdolność koncentracji.

Wielokrotnie pisałam o dobrym, energetycznym jedzeniu. Tłumaczyłam, dlaczego nie serwujemy jogurtów ze sklepów, tylko sami je przygotowujemy. Dlaczego sami wędzimy mięsa, sery, robimy przetwory.

Staramy się mieć jak największą kontrolę nad tym, co serwujemy naszym gościom. Każde śniadanie to wiele dań przygotowanych przez nasz zespół. Kosztowne, czasochłonne i zgoła inne, niż potrawy standardowo spotykane w hotelarstwie. Pomału pokazujemy, że można, że warto.

Nie znaczy to, że w naszej karcie czy serwowanych daniach na śniadaniach nie ma ciast, płatków czy soków. Oczywiście są, bo nie chcemy narzucać naszym gościom sposobu żywienia, pozbawiać ich tego, co jedzą na co dzień. Pokazujemy inne potrawy, łączymy smaki i z przyjemnością obserwujemy jak chętnie je jedzą, zmieniając powoli swoje nawyki.

Do pewnych zmian trzeba dojrzeć, inne wymuszają zdrowotne historie.

Dla osób, które chcą spróbować diety bez-cukrowej przygotowaliśmy Pakiet Regenerum

http://lubinowe.pl/oferty-specjalne/pakiet-regenerum/

Dowiedz się więcej; [email protected]

tel. kom. 512-371-309